Podnikám už několik let, ale v posledních týdnech jsem se rozhodl rozšířit portfolio zákazníků, přidat několik oborů podnikání a tím i zvýšit obrat, k čemuž by se mi mohla hodit i virtuální sídlo. Říkal jsem si, že jako osobu samostatně výdělečně činnou už mě klienti sice znají dobře, ale ještě by to chtělo doladit místo podnikání. Když už jsem byl v tom přemýšlení, tak mě napadlo, že si založím společnost s ručením omezeným, která bude mít virtuální kancelář.

Přece jen ta moje mini místnůstka s pracovním stolem, ve které mám momentálně místo podnikání není nic extra, ale co by člověk za těch pár tisícovek měsíčně nechtěl, zvlášť na periférii. Dobře vím, že prestižní adresa naláká hodně klientů i obchodních partnerů, a když bude potřeba tak i investory, kteří můžou přispět nějakou finanční částkou, když bude potřeba. O tom jak roste zájem o takovou VK čtěte zde.

Jak si mám takovou virtuální kancelář vůbec pořídit?

No rozhodně k tomu bude potřeba internet, aby si člověk mohl vybrat nějakou společnost, která virtuální kanceláře (sídla) poskytuje. Jen dejte pozor, aby to fakt byla solidní firma, která už má nějaké reference od jiných klientů. Poskytovatel takového sídla je zároveň i majitelem nemovitosti. Fakt je, že ve většině případů jsou to skutečně dost kvalitní nemovitosti na parádních adresách. 

  • Osobně dávám přednost centru Prahy, takže bych si vybral nějakou adresu právě tam. Kde by se taky dalo sehnat reprezentativnější zázemí, než v hlavním městě.

Jakmile má člověk vybráno, tak buď do té společnosti zavolá, nebo vyplní online formulář, firmu si zarezervuje, aby mu jí někdo nevyfoukl, a čeká, až se připraví smlouva. No pak se zaskočí na schůzku, kde se všechno vyřídí najednou a za pár hodinek už budu majitelem solidní společnosti s ručením omezeným, která je sice zapsaná v Obchodním rejstříku, ale nikdy nevyvíjela žádnou činnost, to je teď na mě.

Nesmím zapomenout služby, které chce zákon

Zásadní povinností je to, aby každá firma, i ta, která má virtuální sídlo (kancelář), byla v neustálém kontaktu s veřejností, ale také s orgány státní správy. Důležité je také přebírání písemností, i když každá firma, která je s.r.o. má ze zákona automaticky aktivovanou datovou schránku, kam všechny písemnosti od státních písemností běžně chodí. To je však vedlejší, zákon prostě chce, aby se tam, kde je sídlo přijímala pošta a hotovo. Na to má poskytovatel sídla vyškolený profesionální personál, ten to všechno zařídí. Ještě pošlou i SMS nebo email, že nějaká pošta vůbec přišla.

Taky je potřeba, aby byla firma jasně vyznačena na objektu (nemovitosti), kde je její virtuální kancelář. Musí tam být název a identifikační číslo, to je lepší si pohlídat, jinak by se to úřadům nemuselo líbit a bude zaděláno na malér.

Kdo si takové sídlo většinou pořizuje?

Tak pro začátek všichni co chtějí ušetřit peníze za nájem, to je jasné. Proč platit za kancelář třeba deset tisíc, když virtuální kancelář nebo chcete-li sídlo, pořídíte už za méně než dvě stovky. Super je to pro ty společnosti, co potřebují nové pobočky a nechtějí platit další kanceláře. Ideální taky pro všechny, co netouží mít sídlo doma, což může být dost otrava a kolikrát i dost nepříjemné, obzvlášť když se pak firmě nebude dařit. Ostatně další členové domácnosti, pokud nějací jsou, z toho také neskáčou radostí, když člověk podniká z domova. Neustále se pak někdo courá po domě či bytě a není chvilka klidu.

Nehledě na to, že pak můžete doplatit na případnou exekuci, jako se to stalo kamarádovi, který se dostal do problémů, a nakonec mu z bytu zabavili úplně všechno, aniž by to bylo součástí podnikání. Takže za mě má virtuální kancelář 100 bodů! Pokud chcete být stále k zastižení, je virtuální kancelář parádní věc i pro vás. Čtěte v tomto článku.

Helga Špalková