Stěžejním pomocníkem v propagaci jakéhokoliv produktu či služby je dnes reklama na internetu. Důvodů existuje hned několik, ale tím hlavním je ten, že moderní člověk tráví více času ve virtuálním prostoru než u televize nebo s novinami v ruce.

Reklama na internetu má 5 zásadních výhod

  • Střízlivé ceny – prostor pro reklamu je v rámci internetu daleko dostupnější než stránka v časopisu nebo vysílací čas.
  • Široké rozpětí cílové skupiny – dosah oslovení může být mnohonásobně větší i díky nižším nákladům ve prospěch vyšší intenzity.
  • Přesné zaměření na konkrétního zákazníka – díky algoritmům uživatelů, s kterými dnešní systémy pracují, lze nabídnout produkt přesně na míru jednotlivým zákazníkům v tu pravou chvíli.
  • Flexibilita intenzity – jednoduchý přístup k nastavení kampaně umožňuje přizpůsobit její důraz aktuálnímu úspěchu či neúspěchu produktu.
  • Znalost výsledků dopadu reklamy v reálném čase – téměř okamžitě se  dá, díky zaznamenaným datům,.reagovat na pokles nebo nárůst zájmu zákazníků a vyhodnocovat jejich reakce a sílu motivace k nákupu nebo návštěvě webových stránek produktu. 

3 obecné kritéria při vzniku kampaně

  • Způsob reklamy – lze využít obrázky, videa či bannery. A také konkrétní osobnosti s velkým dosahem na sociálních sítích.
  • Prostor – vaše reklama se v různých formách může objevovat na sociálních sítích, u článků a videí na internetu nebo přímo ve vyhledávači.
  • Dojem z reklamy  – ten požadovaný bude vyvolán promyšleným zacílením na základě vlastností nabídky a jejího vztahu k cílové skupině.

Jak vybrat tvůrce své reklamy

Nabídek on-line marketingu je mnoho a každý si může vybrat službu na míru. Naleznete tak firmy i jednotlivé tvůrce na volné noze, kteří nabízejí:

U zkušených firem se lze při výběru celkem snadno řídit dostupnými referencemi, recenzemi (Topranker SEO agentura nabízí příklad jedné takové z nich) či obecným charakterem dosavadních klientů.Jejich konkrétní výsledky jsou tak nejlepším parametrem ke správné volbě.

Tam, kde to nejvíc žije

Sociální sítě doslova hýbou dnešním světem i jejich uživateli. Formát reklamy se může lišit, ale cíl je vždy stejný.Objevit se tam, kde se schází nejvíc potenciálních zákazníků. Kromě klasických bannerů, nabízí sociální sítě také prostor pro velmi účinné konkrétní příspěvky, které se objevují mezi běžným obsahem a působí velmi přirozeně. Uživatel je k přijetí takové informace automaticky přívětivější.

Jedním ze způsobů je také spojení konkrétního nabízeného produktu s osobou, jejíž profil na některé z platforem má potřebný dosah.Reklama pod záštitou oblíbené osobnosti působí na potencionálního zákazníka důvěryhodně, protože se s touto osobností dokáže nebo chce ztotožnit.

Už trochu staromódně k nám promlouvá newsletter v emailu. Řada firem ho však dodnes využívá jako doplňkovou reklamu, která má sice menší dopad, ale dokáže se dostat k zákazníkům, jenž  se  internetu a sociálním sítím tolik nevěnují.

Podvody ve světě reklamy

Oblast podnikání v internetové reklamě přirozeně láká mnoho spekulantů a hledačů pokladů v podobě jednoduchého a rychlého byznysu. Ale pozor S ohledem na  neustálý vývoj se v případě reklamní činnosti už jedná o specifický individuální obor, který vyžaduje odborné znalosti.Nepodložená garance úspěchu a nedostatečná transparentnost statistických dat budou vždy varovným signálem před podvodnou nabídkou, nezkušeností a diletantismem.

 

Pokud chcete být součástí moderního byznysu, bez internetové reklamy se neobejdete. Agentur, které vám pomohou s propagací je mnoho a většina z nich nabízí veškeré služby související právě s online marketingem. Jednou takovou může být i již výše zmíněný Topranker. Zkušenosti, kterými vám může profesionální agentura sloužit, jsou často k nezaplacení.

Vnímáte internetové reklamy a reagujete na ně? Které vám přijdou nejužitečnější? Děkujeme za vaše komentáře a názory, které nám jsou inspirací.

Helga Špalková