SEO tipy pro rok 2018, aneb co je nového - 8 trendů rýsujících se na scéně

Chcete zlepšit své pozice ve vyhledávačích? Jedna z možností, jak toho docílit je práce na SEO. Využijte tyto SEO tipy pro letošní rok a nenechte se ničím překvapit. V tomto článku vám uvedeme především hlavní novinky v optimalizaci webových stránek pro letošní rok.

SEO tipy pro letošní rok, které byste rozhodně neměli nechat bez povšimnutí

Předpovídat na rok 2018 např. rozmach content marketingu by nebylo příliš vizionářské. Jsou tu však i trendy, o kterých se až tak často nemluví a je možné, že pro rok 2018 se stanou významnými tématy:

· Featured videa se budou častěji zobrazovat ve featured snippetech

· Zvláště ve spojení s mobilem bude SERP více personalizovaný

· Pravděpodobně bude mnohem důležitější řešit i optimalizaci obrázků, jelikož image search a image pack jsou ve vyhledávání stále častěji

· Jelikož se vytváří velké množství nového obsahu, narůstá význam zpětných odkazů, aby se váš web neztratil

· Visual search se dostává stále více a více do popředí

· Obsah tzv. In-depth content se stává takřka nezbytností

· Očekává se spuštění mobile first indexu

· Narůstá míra využívání asistentů a hlasového vyhledávání

Samozřejmě i mimo tyto trendy stále musíte hlídat ostatní věci jako page speed, HTTPS, AMP aj.

Novější pojmy, které by vám nemusely být dostatečně známy

Co znamená in-depth content?

Tento pojem lze asi nejlépe definovat následujícím výrokem: "Solves the searchers query better than anyone else on page 1”.

Podstata je taková, že abyste se dostali v Googlu nahoru, musíte mít lepší obsah na svém webu než všichni vaši konkurenti na první stránce. To znamená, že abyste byli vidět, musíte jít v tématu co nejvíce do hloubky a detailu. Lze toho dosáhnout takto:

· Kromě in-depth obsahu se zaměřte i na tzv. nestárnoucí obsah (evergreen content)

· Unikátní témata

· Lokální obsah

· Trendový obsah

· Re-optimalizaci obsahu

· Témata, která doposud vaše konkurence nepokrývá (tzv. gap content)

· Smažte nekvalitní obsah z webu

Co znamenají featured snippety?

Jedná se o tzv. vybrané úryvky ve vyhledávání. Pokud si je Google jistý, že byl zadán do vyhledávání nějaký dotaz, tak se pokusí uživateli rovnou odpovědět určitou definicí, tedy featured snippety. Google si ale musí být 100% jistý, že se jedná o odpověď na danou otázku.

Jak můžete dostat svou stránku do featured snippetu a tím pádem na první stránku, kde úplně předběhnete svou konkurenci?

· Text by měl dávat smysl z HTML pohledu, tzn. Nadpisy (H), odrážky a číslování (UL, OL) atd.

· Je nutné mít povolené cookies, tedy souhlasit s podmínkami Google

· Vysoká autorita webu – tomu se, samozřejmě, nevyhnete. Váš web zkrátka musí být důležitý.

· Důvěryhodnost stránky - propojit s ověřeným profilem, kontaktní údaje na stránce na provozovatele

Postup je jednoduchý. Nejprve si zanalyzujte SERP, abyste věděli, nakolik se vašeho oboru tato problematika týká, na jakou část dotazů se zobrazují featured spippety atd. Pak si definujte dotazy, na které se chcete zobrazovat a vytvořte si na ně optimalizovaný obsah.

Co znamená vizual search?

Doposud vyhledávání fungovalo na základě textu. Vizuální vyhledávání tedy představuje pomyslnou revoluci ve vyhledávání. Pokud by tento trend i nadále rostl, znamenalo by to přesunutí stále větší části návštěvnosti, chodící doposud z fulltextu, na vizual search.

Pokud vás zajímá více o tom, kolik dotazů denně Google musí zpracovat i jak to působí na životní prostředí, podívejte se na tento článek.

Nejpodstatnější SEO tipy vedoucí k úspěšnému webu

Sečteno podtrženo, nejdůležitější faktory ze všeho pro úspěch vašeho webu jsou:

· Tvorba lepšího obsahu než konkurence. Více o tom, jak by měly vypadat kvalitní články zde.

· Aktivní práce na linkbuildingu

· Rostoucí role uživatelských dat (nezapomeňte na to!)

· Rychlost webu

· Optimalizace webu i pro mobily

Nyní máte přehled o novinkách v roce 2018 i některých základních okruzích SEO. Tato problematika není úplně jednoduchá, někomu může připadat dokonce až složitá. Pokud je to pro vás jedna velká neznámá, popřemýšlejte nad využitím služeb profesionálů. Můžete tak svou podnikatelskou činnost významně zefektivnit a zvýšit svoje šance na úspěch.

Pokud vás něco z oblasti SEO zajímá hlouběji nebo vám něco nebylo jasné, obraťte se na nás. Rádi vám zodpovíme případné dotazy.